سوپرپایپ

نمایندگی سوپرپایپرادیس پایپ مفتخر است با دارا بودن عاملیت  فروش لوله و اتصالات پنج لایه سوپرپایپ و ذخیره مناسبی از اقلام مورد نیاز  در سیستم لوله‌کشی و آب‌رسانی ساختمان آماده پاسخ‌گویی به پیمانکاران، سازندگان و مجریان تاسیساتی عزیز  باشد. چندین سال فعالیت در این عرصه و رضایت مشتریان عاملی است که به ما در  راستای هر چه بهتر شدن انگیزه می‌بخشد.

تماس با دفتر فروش سوپرپایپ: 66684976-021

بازدیدکننده محترم پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مقاله‌ای را که در مورد خرید مطمئن لوله و اتصالات سوپرپایپ آماده کرده‌ایم مطالعه فرمایید.


سيستم لوله‌كشی سوپرپايپ +2

آخرين دستاورد خلاقانه و مبتكرانه‌ي سوپرپايپ است كه شامل لوله‌های متفاوت، اتصالات متفاوت و خدمات متفاوت است. سيستم لوله‌كشی سوپرپايپ +۲ حاصل آخرين دستاوردهای تكنولوژی امروز است كه نتیجه آن، يك سیستم لوله‌كشی بدون دردسر  برای ساليان متمادی است.
سيستم لوله‌كشی سوپرپايپ +۲، برنده‌ی مدال محصول برتر ساختمانی از وزارت مسكن است. در ضمن اين محصول جزو ده نوآوری برتر سال ۱۳۸۷ شناخته شده و در عرصه‌ی بين‌المللی نيز جايزه‌ی گايا ۲۰۰۹ نمايشگاه Big5 دوبی را بين ۲۹۰۰ محصول، در رده‌ی نقره به خود اختصاص داده  است.

لوله سوپرپایپ

لوله‌ های ۵ لایه سوپرپایپ +2 

جدیدترین دستاورد سوپرپایپ در زمینه تولید لوله‌های پنج لایه است كه تا سایز ۳۲، با رنگ نخودی توسط سوپرپایپ و تحت لیسانس یوپونور آلمان تولید می‌گردد و در سایزهای 40 تا 110 نيز با رنگ سفید از آلمان وارد می‌شود.
علاوه بر كيفيت و دوام سوپرپايپ، تفاوت اساسی در طراحی و مواد اولیه به كار رفته در تولید این محصول، ارتقای آن را در پی داشته است. این لوله كه برای تمام تاسیسات ساختمان قابل استفاده است با طول عمر بیش از ۱۰۰ سال یك سیستم لوله‌كشی كارآمد و بدون نیاز به نگهداری و تعمیرات را تضمین می‌كند. سوپرپايپ +۲، در ۱۰ بار فشار همراه با 95 درجه سانتی‌گراد حرارت بدون هيچ  مشكلی قابل استفاده است.

لوله‌ های ۵ لایه‌ سوپرپایپ +2 كه با استفاده از پلیمر بسیار پیشرفته PE-RT تيپ ۲ تولید می‌شود. پلیمر PE-RT نخستین پلیمری است كه اختصاصا برای تولید لوله طراحی و عرضه شده است. استفاده از این پلیمر در تولید لوله‌های تلفیقی پنج لایه سوپرپایپ  +2مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • تحمل دما و فشار بيشتر در درازمدت
  • انعطاف‌پذيري بيشتر هنگام خم و تسهیل نصب بخصوص در محیط‌‌ های‌ سرد به دلیل انعطاف‌پذیری بالای PE-RT به ویژه در دماهای پایین
  • افت فشار كم‌تر و عدم رسوب گرفتگی به علت زبری بسیار كم سطح داخلی
  • امكان استفاده از اتصالات با تكنولوژی RTS
    علاوه بر مواد اوليه‌ی جديد، سوپرپايپ +۲ با رنگ نخودی و كد رنگ لوله متمايز میشود.

كد رنگ لوله و اتصالات سوپرپایپ

سايز لوله‌های سوپرپايپ +۲ با يك نوار طولی رنگی در طول لوله مشخص مي‌شود. رنگ نخودی برای سايز ۱۶، نارنجی برای سايز ۲۰، قهوه‌ای برای ۲۵ و سبز برای لوله‌ ۳۲ نه‌تنها كنترل صحت انتخاب سايز را توسط ناظر تاسيسات ساده  می كند، بلكه با توجه به تكرار اين كد روی اتصالات سرعت لوله‌كشی را هم تا حد زيادی بالا می برد.

نوع محصول
سایز
طول بسته بندی
کد رنگ
لوله سوپرپایپ +2
16
کلاف 200 متری

لوله سوپرپایپ +2
20
کلاف 150 متری

لوله سوپرپایپ +2
25
کلاف 100 متری

لوله سوپرپایپ +2
32
کلاف 50 متری

لوله سوپرپایپ +2
40
شاخه 5 متری

لوله سوپرپایپ +2
50
شاخه 5 متری

لوله سوپرپایپ +2
63
شاخه 5 متری

لوله سوپرپایپ +2
75
شاخه 5 متری

لوله سوپرپایپ +2
90
شاخه 5 متری

لوله سوپرپایپ +2
110
شاخه 5 متری

اتصالات سوپرپایپ +2 

نخستين بار، سوپرپايپ در اواخر سال ۱۳۷۶ توليد اتصالات برای لوله‌های پنج‌لايه را آغاز كرد. اتصالات مهره‌ماسوره‌ای سوپرپايپ هنوز هم به‌دليل تنوع اتصالات در عين قطعات كمتر و همچنين نياز به حداقل ابزار برای نصب، استفاده میشوند.

در سال ۱۳۷۸، سوپرپايپ اتصالات پرسی خود را به بازار عرضه كرد. اتصالات پرسی سوپرپايپ با حلقه‌ استيل (به جای مهره)، آسان‌تر، سريع‌تر، و ارزان‌تر بودند و به دليل اين كه پرس اتصالات با دستگاه انجام مي‌شد، امكان خطا در  نصب كمتر بود. اتصالات پرسی، در سال ۱۳۸۵، با اتصالات سوپرپايپ ۲ با  تكنولوژي RTS، و در سال ۱۳۸۶ با اتصالات سوپرپايپ +۲ با كد رنگ جايگزين  شدند.

اتصالات مدرن و امروزی سوپرپايپ +۲، در خارج از اروپا منحصر بفردند و نه‌تنها مانند همه‌ اتصالات سوپرپايپ آب‌بندی دايم را تامين میكنند، بلكه با ويژگیهای خود باعث افزايش سرعت نصب، و مهم‌تر از همه كاهش خطای انسانی میشوند. اتصالات سوپرپايپ +۲  در سايزهای ۱۶، ۲۰، ۲۵، و ۳۲ عرضه میشوند و فقط با لوله‌های سوپرپايپ +۲  قابل استفاده‌اند.

اتصالات سوپرپایپ

اتصالات متفاوت سوپرپایپ ...

اتصالات پرسی سوپرپایپ +2 بر مبنای  دانش دريافتی از يوپونور آلمان مهندسی مجدد شده‌اند. اين اتصالات كه با به  كارگيری تكنولوژی RTS و كد رنگ به بازار عرضه میشوند، احتمال خطر آب‌بندی  نشدن سیستم لوله‌كشی ساختمان به‌دليل خطای مجري را به حداقل ‌می رسانند.
به  علاوه به منظور ساده‌تر ساختن نصب و ايمن‌تر شدن هر چه بيشتر سيستم  لوله‌كشی، در طراحی اين اتصالات تمهيدات ديگری نيز در نظر گرفته شده است كه  اين اتصالات را متمايزترين اتصالات امروز جهان مي‌سازد:

پرس يكپارچه‌ بدنه‌ اتصال سوپرپایپ

در  سوپرپايپ +2 جنس حلقه‌ پرس به‌جای استيل از آلومينيوم است تا عمل پرس بهتر  و دقيق‌تر انجام شود. برخلاف اتصالات قديم كه فقط در سه نقطه به لوله پرس  مي‌شدند، پرس حلقه‌های آلومينيومی در تمام سطح حلقه انجام میشود.

محل مشخص برای قرار گيری فك پرس
يكی  ديگر از تمهيداتی كه هنگام طراحی اتصالات سوپرپايپ +2 در نظر گرفته شده  است تا هم اجرای اين سيستم را براي مجريان راحت‌تر كند و هم نتيجه‌ي آن  ايمنی بيشتر برای مشتريان باشد، اين است كه جای فك پرس كاملا مشخص است. روي  بدنه‌ اين اتصالات، يك حلقه از جنس پلاستيك به عنوان تكيه‌گاه فك پرس، محل  قرارگيری فك را مشخص مي‌كند. همچنين سه شيار روی حلقه‌ آلومينيوم  پيش‌بينیی شده كه امكان خطا در محل پرس را تقريبا به صفر میرساند.

بدون نياز به كاليبركردن
مرحله  كاليبر كردن از مراحل مهم در نصب لوله‌های پنج‌لايه است كه نياز به صرف  وقت و دقت بسيار زيادی دارد. در اتصالات قديمی، عدم كاليبر كردن صحيح و  مناسب لوله، كه میتواند ناشی از خطای انسانی مجری، برش كج و يا استفاده از  كاليبراتور معيوب باشد باعث آسيب ديدن يا جابه‌جايی اورينگ اتصال میشود، به  نحوی كه بعد از مدتی احتمال نشتی آب از همان نقطه‌ اتصال وجود دارد.
يكی  از مزايای اصلی سيستم لوله‌كشی سوپرپايپ +2 عدم نياز به كاليبركردن است.  حذف مرحله كاليبر كردن نه‌تنها باعث كاهش خطای انسانی میشود، بلكه نصب را  آسان‌تر و تا ميزان 30 درصد سريع‌تر میكند.

راحت‌تر شدن جا رفتن لوله در اتصال
برخلاف  اتصالات ديگر، لوله‌ سوپرپايپ +2 به راحتی و نرمي داخل اتصالات جا میرود و  هيچ نيازی به صرف انرژی زياد برای فشار دادن لوله وجود ندارد. نتيجه باز  هم كاهش خطای انسانی است: در اتصالات قديمی تر به دليل خستگی مجری و فشار  لازم، امكان دارد كه لوله تا انتها داخل اتصال وارد نشود.

مجهز به نشانگرهای جا رفتن لوله

بر  روی اتصالات سوپرپايپ +2 سه سوراخ كوچك وجود دارد كه مجري (و ناظر) را از  جا رفتن لوله تا انتها به درون اتصال مطمئن میسازد. بنابراين دقت و صحت پرس  افزايش می يابد.

آبكاری قلع اتصالات سوپرپایپ
سوپرپايپ  از آخرين استانداردهای اروپا پيروی میكند. طبق اين استانداردها، استفاده  از اتصالات با آبكاری نيكل در سيستم‌های آب بهداشتی مجاز نيست. به همين علت  اتصالات سوپرپايپ +2، با آبكاری قلع عرضه میشوند.

سهولت نصب زانوديواری های سوپرپایپ
یكی  دیگر از ابتكارات در اتصالات سوپرپایپ +2، ارايه‌ صفحه دیواری‌ها و  اتصالات مربوط به آن با طراحی كاملا جدید است. این سیستم در ایران به نام  سوپرپایپ ثبت اختراع شده است.
با طراحی جدید و تغییر در فرم صفحه دیواری  و اتصال مربوطه، دیگر نیازی نیست كه ابتدا زانودیواری را روی صفحه وصل  كرده و سپس مجموعه را روی دیوار نصب نمود. بلكه صفحه می‌تواند در ابتدا به  صورت جداگانه روی دیوار نصب شود و پس از تاييد محل آن از نظر موقعيت و  ارتفاع توسط ناظر پروژه، زانو‌ديواری ها را هنگام لوله‌كشي نصب كرد.
به اين ترتيب هم سرعت و راحتی و هم انعطاف‌پذيری عمليات نصب افزايش می يابد، بلكه باز هم از خطای انسانی پيشگيری میشود.