معرفی کامل شرکت سوپرپایپ

کارخانه سوپرپایپ پس از اتمام جنگ تحمیلی و سپری شدن سال‌های سخت دهه 60 در حالی شروع به فعالیت کرد که کشور عزیز مان ایران، نیاز مبرمی به بازسازی داشت. 

این واحد تولیدی در خرداد ماه 1376 و با هدف رفع نیازهای کشور در زمینه تولید لوله‌های تلفیقی پنج لایه، در جزیره زیبای قشم تاسیس شد.

کارخانه سوپرپایپ

در واقع می‌توان گفت که در سال 1376 واقعه مهمی در صنعت لوله‌سازی کشور اتفاق افتاد و برای نخستین بار در کارخانه سوپرپایپ تولید لوله‌های 5 لایه به طور رسمی آغاز شد و با تولید محصولی کاملا متفاوت و جدید وارد حوزه صنعت تاسیسات شد.

شرکت سوپرپایپ از آغاز شروع فعالیت خود که به عنوان نخستین تولیدکننده لوله‌های تلفیقی 5 لایه در منطقه خاورمیانه و پنجمین شرکت در جهان شناخته می‌شود، همواره دیدگاهی علمی همراه با نگرشی مهندسی برای حضور ماندگار در بازار صنعت ساختمان و تاسیسات را برنامه‌ریزی کرده و مدنظر داشته است.

از آن‌جایی که کیفیت محصولات تولیدی، مهم‌ترین اصل در پایداری حضور در عرصه فروش و بازار است، این شرکت انرژی و هزینه بالایی را صرف این امر مهم کرده و توانسته است در این مسیر سخت، به‌طور ثابت قدم گام بردارد.

در سال‌های اخیر و پس از گذشت تقریبا دو دهه از شروع فعالیت شرکت سوپرپایپ، این کارخانه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین کارخانه‌های کشور شده و هم‌چنین با صادرات محصولات خود به کشورهای همجوار توانسته  است حضور قدرتمندی در بازار سایر کشورها نیز داشته باشد.

واحدتولیدی سوپرپایپ با احداث کارخانه خود موجب ورود تکنولوژی، دانش روز و تجربه‌های شرکت آلمانی یوپونور به کشور شد و همین امر موجب صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی در بخش صنعت تاسیسات گردید.

سال‌های متمادی است که اکثر متخصصان و دست‌اندرکاران فعال در بخش صنعت تاسیسات در کشور، سوپرپایپ را به‌عنوان یک شرکت قابل اعتماد و متفاوت در این حوزه می‌شناسند و از مشخصه‌های تفاوت این شرکت می‌توان به کیفیت بالای محصولات آن و ایمنی و راحتی بیش‌تر که مجریان و مشتریان تجربه کرده‌اند اشاره نمود.

در مورد شرکت و محصولات برند سوپرپایپ باید به این نکته اشاره کرد که هر کجا جهت انتخاب محصولی کیفیت مورد توجه باشد، این شرکت در بالاترین و ممتازترین رده‌ها ارزیابی شده است.

سوپرپایپ مورد اطمینان جامعه مهندسی

در جهت تایید سخن قبل، لازم است به این مطلب اشاره کنیم که در آخرین جشنواره‌ای که در مرکز تحقیقات ساختمان برگزار شد، شرکت سوپرپایپ به لحاظ کیفیت محصولات، برند برگزیده این مرکز شناخته شد (مرکز تحقیقات ساختمان، معتبرترین مرجع تحقیقاتی در زمینه مصالح ساختمانی است).

همچنین حضور و استفاده از میلیون‌ها متر از لوله‌های برند سوپرپایپ در مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پروژه‌های ملی در سراسر کشور عزیزمان ایران، دلیل دیگری بر اثبات این ادعا و نشان‌گر اعتماد بالای متخصصین و مجریان این حوزه به محصولات برند سوپرپایپ است.

پس از معرفی کلی شرکت سوپرپایپ در ادامه به بررسی فنی و تخصصی تر از محصولات این برند می‌پردازیم.


کیفیت محصولات سوپرپایپ

کلیه فعالان و متخصصان در زمینه ساخت‌وساز به این موضوع اذعان دارند که کیفیت تاسیسات ساختمان و به‌خصوص بخش لوله‌کشی آن، نقش بسیار مهم و قابل توجهی در افزایش طول‌ عمر و ماندگاری بنا دارد. به همین جهت، سیستم لوله‌کشی سوپرپایپ، مورد توجه و انتخاب اجتماع مهندسین کشور در حوزه ساخت‌وساز بوده و  کیفیت بالای این محصولات، سرمایه گذاری مطمئنی جهت اعتبار بخشیدن به آن ساختمان را فراهم کرده است.

همچنین استفاده از این محصولات ضمن بالا بردن ارزش ساختمان، آسودگی بیشتری را برای ساکنین آن بنا در طول سال های متمادی به همراه دارد.

علت به کارگیری و استفاده از محصولات شرکت سوپرپایپ در مهم‌ترین پروژه‌های کشور و همین‌طور حضور در ده‌ها پروژه بزرگ و کوچک دیگر این است که این شرکت کامل‌ترین خدمات مهندسی را به همراه لوله و اتصالات مطمئن را به همراه پشتوانه معتبر شرکتی ارائه می کند. 

کاربردهای لوله اتصالات سوپرپایپ

کاربرد لوله و اتصالات سوپرپایپ

در حال حاضر از محصولات گروه تولیدی سوپرپایپ در زمینه‌های زیر استفاده می‌شود:

  • لوله‌کشی آب سرد و گرم بهداشتی
  • لوله‌کشی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
  • سیستم‌های گرمایش از کف
  • تاسیسات بیمارستانی از جمله استفاده در دستگاه‌های دیالیزی
  • انشعابات آب شهری
  • تاسیسات صنعتی به خصوص لوله‌کشی هوای فشرده

در مورد شرکت سوپرپایپ این نکته قابل ذکر است که حوزه اصلی فعالیت آن در زمینه تاسیسات مکانیکی ساختمان بوده و همواره سعی بر آن داشته است که راه‌حل‌های مدرن و کارآمد را برای حل معضلات ساختمان‌های امروزی ارائه کنند. 

دیدگاه شرکت سوپرپایپ همواره بر این اصل استوار است که بدون خلاقیت نمی‌توان تحولی ایجاد کرد و بدون نوآوری و استفاده از ایده‌های جدید نمی‌توان راه حل‌های نوین برای مشکلات پیشنهاد کرد.

بدین ترتیب، این برند تولیدی سعی کرده که همواره در مسیر نو اندیشی و نوآوری قدم برداشته و در این مسیر استوار بماند.

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم به دلیل این که خط اصلی فعالیت شرکت در مسیر تاسیسات مکانیکی ساختمان بوده، واحد تولیدی سوپرپایپ سعی کرده است که از سال 1376 تا به امروز و به‌طور مستمر، محصولاتی جدید با ویژگی‌های نوین را به بازار معرفی و عرضه کند که هر یک از این سیستم‌های تاسیساتی معرفی شده راه‌حل مطمئنی برای حل یک مشکل تاسیساتی در ساختمان‌ها بوده است.

از جمله معضلاتی که این شرکت در رفع و حل آن‌ها تلاش بسیار نموده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کاهش هدر رفت انرژی و سعی در راستای حفظ منابع انرژی

- کاهش هزینه‌های تاسیساتی ساختمان‌ها

- ایمنی بیشتر سازه مورد نظر و...

پس از معرفی کلی شرکت سوپرپایپ و آشنایی با خط مشی اصلی این واحد تولیدی در ادامه سعی داریم با محصولات این شرکت اندکی بیشتر آشنا شویم.


لوله 5 لایه سوپرپایپ

لوله پنج لایه سوپرپایپ که معروف‌ترین محصول از تولیدات این شرکت به شمار می‌رود نسل جدیدی از لوله‌های 5 لایه هستند که با جدیدترین تکنولوژی روز معروف به PEX-AL-PEX که تلفیق فلز و پلیمر است ساخته شده‌اند. 

این فناوری، لوله‌ 5 لایه سوپرپایپ را تبدیل به لوله‌هایی بسیار با کیفیت، مطمئن و با دوام کرده است. به این صورت که این لوله‌ها مزایای لوله‌های فلزی و پلیمری را به‌طور هم زمان دارند بدون اینکه هیچ کدام از معایب این دو را در ترکیب خود داشته باشند. این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل تمایز لوله سوپرپایپ است.

لوله سوپرپایپ

از جمله معایب لوله‌های فلزی که باعث وارد آمدن سالانه میلیاردها تومان خسارت به تاسیسات می‌شود خوردگی و رسوب‌گیری بالای این لوله‌ها است که این مساله باعث کاهش عمر مفید ساختمان هم می‌شود. هم‌چنین، در مورد لوله‌های پلیمری، همواره این نقد وارد است که تحمل دما و فشار بالا را نداشته و ضریب انبساط طولی شان زیاد بوده به طوری که کمتر از لوله های فلزی نیست.

لیست قیمت لوله و اتصالات سوپرپایپ

در فرایند تولید لوله و اتصالات سوپرپایپ، لایه‌های فلز و پلیمر به کار رفته طی یک پروسه دقیق توسط دو لایه چسب مخصوص با هم ترکیب می‌شوند و کیفیت بالای محصولات سوپرپایپ نشأت گرفته از نحوه تلفیق و ترکیب شدن و چسبندگی این لایه ها به یکدیگر است.

لوله و اتصالات 5 لایه سوپرپایپ آخرین دستاورد تکنولوژی می باشد که برای تمام قسمت های تاسیسات ساختمان قابل استفاده است. همچنین استفاده از فناوری PEX-AL-PEX در تولیدات این شرکت کمک شایانی به بهبود کیفیت آب آشامیدنی کرده و سهولت در نصب و استفاده از این لوله و اتصالات باعث شده تا محصولی مناسب و پرکاربرد در تاسیسات ساختمان‌ها باشد.

محصولات این شرکت معمولا طول عمری بالاتر از صد سال داشته و با دستگاه‌های هیدرواستاتیک مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و تحمل 10 بار فشار و 95 درجه سانتیگراد حرارت را دارند و باعث تشکیل و تضمین یک سیستم لوله‌کشی کارآمد و بدون نیاز به تعمیرات و نگهداری‌های پیچیده و سخت شده است.

مراحل تولید لوله و اتصالات سوپرپایپ که با به‌کارگیری تکنیک‌های خاص همراه بوده، باعث شده است این محصولات به صورت یک پارچه شده و خصوصیات متفاوت و متمایزی را دارا باشند.