ویژگی‌های لوله‌های 5 لایه سوپرپایپ

لوله پنج لایه سوپرپایپ که معروف ترین محصول از تولیدات این شرکت به شمار  می رود نسل جدیدی از لوله های 5 لایه هستند با جدید ترین تکنولوژی روز که تلفیق فلز و پلیمر است ساخته شده که معروف به PEX-AL-PEX هستند، این فناوری لوله‌های 5 لایه سوپرپایپ را تبدیل به لوله هایی بسیار با کیفیت، مطمئن و با دوام کرده است. 

به این صورت که این لوله‌ها مزایای لوله‌های فلزی و  پلیمری را به طور هم زمان دارند بدون اینکه هیچ‌کدام از معایب این دو را در ترکیب خود داشته باشند.

  • مقاومت بالا در برابر انواع خوردگی، زنگ زدگی و رسوب گرفتگی و واکنش با اغلب مواد شیمیایی
  • استحکام در برابر نفوذ اکسیژن
  • تحمل فشار مداوم تا میزان 10 بار و مقاومت در برابردما تا حدود 95 درجه سانتی گراد
  • افت فشار کم
  • ضریب انتقال حرارت در حد ایده آل
  • ظاهر متناسب و شکل پذیر و سبک و زیبا
  • ضریب انبساط طولی بسیار پایین که تقریبا معادل با لوله های مسی است.
  • ضایعات هنگام مصرف بسیار کم که تقریبا نزدیک به صفر است
  • سرعت عمل بالا و سهولت هنگام نصب و استفاده از این لوله و اتصالات باعث می شود که حدود 10 برابر در زمان صرفه جویی شود نسبت به استفاده از سایر لوله و اتصالات.
  • استفاده از محصولات شرکت سوپرپایپ در هر سازه یا ساختمانی ارزش بنای شما را بالا می برد.

لوله های 5 لایه سوپرپایپ یکی از بهترین انواع لوله های 5 لایه موجود در بازار بوده که تحت لیسانس شرکت یوپونور آلمان تولید می شود. این لوله ها مصارف متنوعی در صنعت و به ویژه تاسیسات ساختمان ها دارند که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده در سیستم های گرمایش از کف اشاره کرد.

دلیل اختلاف قیمت وگران بودن لوله سوپرپایپ

واحد تولیدی سوپرپایپ به این جهت مورد اعتماد جامعه مهندسی کشور قرار گرفته است که محصولات مطمئن و خدمات متمایزی را نسبت به سایر رقبا عرضه می کند و به همین جهت سابقه بسیار درخشانی را از نظر میلیون ها متر لوله نصب شده در هزاران پروژه کوچک و بزرگ را برای خود فراهم نموده است.

شرکت یوپونور آلمان مخترع لوله های تلفیقی و سیستم گرمایش از کف بوده و در حال حاضر از شرکت های پیشرو در صنعت تاسیسات اروپا می باشد. شرکت سوپرپایپ همکاری کاملا نزدیکی با این شرکت اروپایی داشته و دانش فنی، تکنولوژی، مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات کنترل کیفیت خود را از این شرکت تامین میکند. به همین جهت هرگونه تغییر و بهبودی که در خط تولید آلمان ایجاد شود، بلافاصله در خط تولید ایران در شرکت سوپرپایپ اعمال می شود.


لوله و اتصالات 5 لایه سوپرپایپ 2+

جدیدترین و خلاقانه ترین دست آورد شرکت سوپرپایپ که از آن در تولید و عرضه لوله و اتصالات 5 لایه استفاده می شود تکنولوژی 2+ می باشد. این لوله ها از سایز 16 تا سایز 32 در ایران و توسط شرکت سوپرپایپ (تحت لیسانس شرکت یوپونور آلمان) با کد رنگی مخصوص به خود تولید می شوند و از سایز 40 تا 110 لوله هایی با رنگ سفید هستند که از خود کشور آلمان وارد میشوند.

لوله های 5 لایه سوپرپایپ 2+ با استفاده از یک پلیمر خاص و بسیار پیشرفته به نام PE-RT تولید می شوند که این نوع از پلیمر اختصاصا و انحصاری به جهت تولید لوله طراحی و عرضه شده است. و استفاده از این ماده اولیه به خصوص باعث پدید امدن ویژگی های خاص در لوله های تلفیقی 5 لایه سوپرپایپ شده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

لوله پنج لایه +2 سوپرپایپ

این سری از لوله های 5 لایه سوپرپایپ که طبق جدید ترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده به دلیل تفاوت های بنیادی در طراحی و مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصول ارتقای چشم گیری نسبت به نسل قبلی خود داشته و استفاده از این لوله ها برای تمام قسمت های تاسیسات ساختمان مجاز است.

به کارگیری از این نسل جدید لوله های 5 لایه سوپرپایپ یک سیستم لوله کشی ایمن و بدون نقص و دردسر را برای سال های متمادی (طول عمر بیش از صد سال) تضمین می کند. این محصول به دلیل آلیاژ آلومینیمی مخصوصی که در آن به کار رفته رسوب پذیری بسیار پایینی داشته و باعث دوام سیستم شده و نیاز به تغییر و تعمییر را به صفر می رساند.

قابل ذکر است که سیستم لوله کشی سوپرپایپ 2+ در سال 1387 جزو ده نوآوری برتر سال شناخته شده و در عرصه بین المللی نیز درشان ظاهر شده و جوایزی را به خود اختصاص داده همچنین این محصول از سوپرپایپ برنده مدال برتر ساختمانی از وزارت مسکن و شهر سازی شده است.

پس از معرفی سیستم لوله کشی سوپرپایپ 2+ در ادامه به این مطلب می پردازیم که تفاوت این سیستم با نمونه های قبلی خود چیست و چرا این نوع از لوله ها و اتصالات کیفیت بالاتری دارند؟

پس از معرفی سیستم لوله کشی سوپرپایپ 2+ در ادامه به این مطلب می پردازیم  که تفاوت این سیستم با نمونه های قبلی خود چیست و چرا این نوع از لوله ها و اتصالات کیفیت بالاتری دارند؟


تفاوت لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ با سایر لوله و اتصالات 5 لایه

برای بهتر درک کردن تفاوت این سیستم با سایر رقبا ابتدا در مورد کالیبر کردن لوله های 5 لایه و معایب آن توضیح میدهیم.

مرحله کالیبر کردن از مراحل مهم و حساس در نصب لوله های 5 لایه می باشد. که باید با صرف وقت زیاد و دقت بالا انجام شود

در نصب لوله و اتصالات 5 لایه قدیمی همواره این نگرانی وجود داشت که کالیبر کردن به طور صحیح و مناسبی انجام نشود. از دلایل عدم کالیبر کردن مناسب می توان به مواردی همچون خطای انسانی، استفاده از کالیبراتور معییوب و یا برش کج لوله اشاره کرد که در نهایت باعث می شوند که اورینگ اتصال آسیب دیده و یا حتی جا به جا شود که در نهایت احتمال نشتی آب از آن نقطه اتصال بسیار بالا بوده و کل سیستم آسیب پذیر می شود.

خبر خوب در مورد سیستم لوله کشی سوپرپایپ 2+ این است مرحله کالیبر کردن از این سیستم حذف شده و به همین دلیل نه تنها باعث کاهش چشم گیر خطای انسانی در مرحله نصب شده بلکه مراحل نصب را بسیار آسان تر کرده و تا حدود 30 درصد در وقت صرفه جویی کرده و سرعت عملیات نصب را بالاتر برده است.

در این مرحله ممکن است این پرسش مطرح شود که شرکت سوپرپایپ چگونه توانسته است این مرحله مهم را از سیستم لوله کشی 2+ خود حذف کند؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

بدون نیاز به کالیبر

شرکت سوپرپایپ با استفاده از تکنولوژی RTS و کد رنگ توانسته نسل جدید از لوله و اتصالات بدون نیاز به کالیبر کردن را تولید کند.


سیستم RTS در لوله و اتصالات 2+ چیست؟

کلمه RTS در اصل برگرفته از RELIABLE TEST SAFETY و به معنای ایمنی تست فشار است.

با توجه به مطلب بالا و پی بردن به مشکلات کالیبر کردن لوله و اتصالات شرکت سوپرپایپ در راستای اهداف نو آورانه و با رویکرد حل معضلات سیستم لوله کشی ساختمان این سیستم RTS را در نسل جدید لوله و اتصالات 2+ خود به بازار عرضه کرد.

در سیستم لوله کشی 2+ سوپرپایپ دو نشانه برای کنترل و آب بندی سیستم وجود دارد که ضمانت کننده ایمنی سیستم هستند.

  • جدا شدن حلقه رنگی از بدنه اتصال
  • چکه نکردن آب از محل حلقه اتصال با حداقل فشار


کد رنگ لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+

سایز لوله های سوپرپایپ 2+ در امتداد طول لوله با یک نوار رنگی مشخص می شود که در هر سایز رنگ مختلفی است. بدین صورت که برای سایز 16 رنگ نخودی و برای سایز 20 رنگ نارنجی و رنگ قهوه ای برای سایز 25 و برای لوله های سایز 32 از رنگ سبز استفاده شده است.

نکته جالب در مورد این لوله و لتصالات این است که این کد رنگی عینا روی اتصالات سوپرپایپ 2+ در سایز های ذکر شده نیز منطبق می باشد و این تطابق رنگی کنترل صحیح انتخاب سایز را توسط مجری بسیار ساده و آسان کرده و همچنین به دلیل انتخاب سریع اتصالات مورد نظر سرعت اجرای لوله کشی را هم تا حد قابل قبولی بالا می برد.

کد رنگ لوله اتصالات سوپرپایپ

با توجه به موارد ذکر شده در بالا اگر در پروژه ای از محصولات اصلی سوپرپایپ 2+ استفاده شود دیگر دلیلی برای نشت سیستم وجود ندارد. زیرا اتصالات سوپرپایپ 2+ به صورت یک پارچه به لوله های مربوطه پرس شده و آب بندی سیستم را به صورت کامل تری تامین می کند.

همچنین جنس حلقه های پرس از آلومینیوم در نظر گرفته شده تا عملیات پرس بهتر و با دقت بالا تری انجام شود. قابل ذکر است که شیار های در نظر گرفته شده روی حلقه های آلومینیومی و حلقه تکیه گاه و فک پرس مخصوص سوپرپایپ 2+ صحت و دقت پرس اتصال را بسیار افزایش می دهند.


محل مشخص برای قرارگیری فک پرس

شرکت سوپرپایپ در هنگام طراحی لوله و اتصالات 2+ خود، امکانی را در نظر گرفت که ایمنی بیشتری به مشتریان خور ارائه کند و هم اجرای سیستم لوله کشی را برای مجریان بسیار راحت تر کند و ان امکان مشخص کردن دقیق محل فک پرس است.

به این صورت که روی بدنه اتصالات یک حلقه از جنس پلاستیک به عنوان تکیه گاه فک پرس وجود دارد که این تکیه گاه محل قرار گیری فک پرس را مشخص می کند. همچنین سه شیاری که روی حلقه آلومینیوم پرس وجود دارد به این منظور طراحی شده و امکان خطا در محل پرس را تقریبا به صفر می رساند.


اتصالات سوپرپایپ 2+ 

اتصالات سوپرپایپ 2+ همانند لوله های این برند با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و اتصالاتی کاملا مدرن و امروزی هستند. این اتصالات در خارج ار اروپا کاملا منحصر به فرد بوده و مانند سایر اتصالات سوپرپایپ آب بندی دائم را تضمین میکند.

همچنین با توجه به ویژگی های ممتاز خود سرعت نصب را کاملا افزایش داده و خطای انسانی را هنگام اجرا به طور محسوسی کاهش میدهد.

اتصالات سوپرپایپ 2+ در سایز های متنوعی همچون 16 و 20 و 25 و 32 عرضه شده و قابل اتصال به لوله های سوپرپایپ 2+ هستند.

اتصالات سوپرپایپ

این اتصالات پرسی از شرکت سوپرپایپ نیز همانند لوله ای سیستم لوله های 2+ با به کارگیری تکنولوژی RTS و کد رنگ و بر مبنای خط تولید شرکت یوپونور آلمان به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل احتمال خطر آب بندی نشدن سیستم لوله کشی ساختمان را به دلیلی به حداقل برساند.

در تکنولوژی جدید اتصالات سوپرپایپ 2+ بر خلاف اتصالات قدیمی که فقط در سه نقطه به لوله پرس می شدند پرس این اتصالات به دلیل وجود حلقه آلومینیوم به جای استیل ها پرس حلقه های آلومینیومی در تمام سطح حلقه انجام می شود.

استفاده از لوله و اتصالات سوپرپایپ 2+ در سیستم لوله کشی ساختمان ها مزایای زیر را به همراه دارد:

1. تحمل دما و فشار بیشتر سیستم در طولانی مدت

2. افت فشار پایین و عدم رسوب گرفتگی به علت زبری بسیار کم سطح داخلی لوله و اتصالات

3. به دلیل انعطاف پذیری بالای پلیمر به کار رفته در این سیستم به آسانی در محیط های سرد و در دماهای پایین نصب می شود و انعطاف پذیری بیشتری هنگام خم شدن از خود نشان میدهد.


محصولات کارخانه سوپرپایپ

  • لوله و اتصالات 5 لایه
  • سیستم های گرمایش از کف
  • بست های فاضلابی
  • شیر های سوپر والو
  • لوله و اتصالات پوش فیت سوپر درین
  • سیستم های تاسیساتی ساختمان

شرکت سوپرپایپ اولین دریافت کننده گواهی نامه ها و تاییدیه های بین المللی در زمینه تولید لوله و اتصالات است و این امر نشان دهنده کیفیت بالای محصولات تولید شده در کارخانه سوپر پایپ در جزیره قشم است. محصولات تولیدی این برند در کنار سایر رقبای اروپایی مورد تایید 27 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته است. 

در حال حاضر کارخانه سوپرپایپ و سوپردرین (تولید کننده لوله و اتصالات فاضلابی سوپردرین) توانسته اند با رعایت اصول مدیریتی و توجه به نیاز مصرف کنندگان به اهداف شرکت خود از جمله ایجاد اشتغال، حضور قدرت مند در بازار های داخلی و خارجی، بومی سازی تکنولوژی های جدید در صنعت ساختمان، نوع آوری و تولید محصولات جدید و جلوگیری از اتلاف انرژی در سیستم های گرمایشی دست پیدا کنند.

سوپردرین محصول پوشفیت سوپرپایپ

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بر روی سیستم های آب رسانی و فاضلابی به یک برند شناخته شده تبدیل شده و کمک شایانی به عمران و پیشرفت کشور داشه است.

امروزه محصولات کارخانه‌های سوپرپایپ و سوپر درین توسط مهندسین و مجریان متخصص این حوزه در اکثر پروژه‌های مهم کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که این عمر خود مهر تاییدی دیگر بر کیفیت بالای این تولیدات است.

امیدواریم که با مطالعه این مطلب به طور کامل با شرکت سوپرپایپ و محصولات تولیدی آن آشنا شده باشید.

جهت دریافت اطلاعات فنی کامل‌تر و به روزترین لیست قیمت سوپرپایپ حتما با "کارشناسان رادیس پایپ" در ارتباط باشید.